feedback

alertă

Din cauza volumului mare de colete, livrarea comenzilor provenite din Asia poate suferi întârzieri.

Live

FAN TRANSPORTATION SRL: CONDIȚII GENERALE PRIVIND FURNIZAREA SERVICIILOR POȘTALE

Regulile privind prestarea serviciilor poştale, denumite în cele ce urmează Reguli, sînt elaborate de FAN TRANSPORTATION SRL, IDNO 1021600025816 în conformitate cu Legea comunicaţiilor poştale nr. 36 din 17 martie 2016, Hotărîrea Guvernului Nr. 1457 din 30-12-2016 pentru aprobarea Regulilor privind prestarea serviciilor poştale (HG 1457/2016); Convenţia Uniunii Poştale Universale, Convenţia pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian internaţional, semnată la Montreal la 28 mai 1929, Convenţia relativă la contractul de transport internaţional al mărfurilor pe şosele, semnată la Geneva la 19 mai 1956, şi cu alte tratate internaţionale la care Republica Moldova este parte.

 

I. INTRODUCERE

1.1. Prezentele Reguli reglementează relaţiile dintre FAN TRANSPORTATION SRL care prestează servicii poştale (în continuare – furnizor de servicii poştale/FAN/ FAN COURIER) şi beneficiarii acestor servicii (în continuare – utilizatori), inclusiv drepturile şi obligaţiile acestora şi stabilesc modul de furnizare a serviciilor poştale.

1.2. În sensul prezentelor Reguli se definesc următoarele noţiuni:

  • adresă poştală – indicaţie pe trimiterile poştale care include ansamblul de date privind numele persoanei sau denumirea instituţiei, strada, blocul, apartamentul sau numărul căsuţei poştale de abonament, codul poştal, denumirea localităţii, denumirea ţării;
  • cod poştal – indicativ reprezentat de un anumit număr de cifre sau litere, corespunzător fiecărei localităţi, necesar pentru facilitarea trierii corespondenţei şi creării posibilităţii de automatizare a acestei operaţii. Codul poştal serveşte pentru îndrumarea şi/sau distribuirea trimiterilor poştale;
  • colet poştal – bunuri, cu sau fără valoare comercială, expediate prin reţele poştale;
  • date cu caracter personal – orice informaţie referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă (subiect al datelor cu caracter personal);
  • destinatar – persoană fizică sau juridică pe adresa căreia este expediată o trimitere poştală;
  • document – trimitere a poștei de scrisori, colet poștal sau trimitere EMS constînd din orice suport de informație scrisă, desenată, imprimată sau digitală, cu excepția articolelor de marfă;
  • EMS (abrevierea sintagmei în limba engleză „Express Mail Service”) – serviciu poştal expres pentru documente şi mărfuri şi care constituie, pe cît este posibil, cel mai rapid dintre serviciile poştale prin mijloace fizice;
  • expeditor – persoană fizică sau juridică care introduce trimiterea poştală în reţeaua poştală personal sau prin intermediul unei persoane terţe;
  • factură de expediţie (AWB) – document poştal de însoţire a trimiterilor poştale exprese;
  • fragil – mențiune aplicată pe trimiterile poştale care implică o atenţie sporită la prelucrarea, transportarea şi păstrarea acestora;
  • furnizor de servicii de livrare de colete poștale – persoană fizică sau juridică, înregistrată în calitate de întreprinzător, care furnizează unul sau mai multe servicii de livrare de colete poștale.
  • furnizor de servicii poştale – persoană fizică sau juridică, înregistrată în calitate de întreprinzător, care furnizează unul sau mai multe servicii poștale, precum și alte servicii conexe acestora;
  • magazinaj – taxă încasată de furnizorii de servicii poştale pentru trimiterea poştală neridicată de destinatar în intervalul de timp prevăzut în prezentele Reguli;
  • mandat poştal – serviciu poştal a cărui particularitate constă în completarea unui formular în formă fizică pe baza căruia se execută, conform indicaţiilor expeditorului, transferul şi remiterea unei sume de bani destinatarului. Poate fi transmis pe suport de hîrtie prin reţeaua poştală sau în format electronic prin reţeaua de comunicaţii electronice;
  • marfă – trimitere a poștei de scrisori, colet poștal sau trimitere EMS constînd din orice obiect fizic și material în afară de bani, inclusiv articole de marfă, ce nu se înscriu în definiția de „document”;
  • pachet mic – trimitere poştală care conţine diferite obiecte sau probe de mărfuri, precum și care conține mărfuri;
  • plic poştal – obiect plat rectangular, din hîrtie sau dintr-un material similar, cu o clapă gumată sau negumată de-a lungul unei laturi, care serveşte la închiderea acestuia;
  • prelucrare a datelor cu caracter personal – orice operaţiune sau serie de operaţiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ştergerea sau distrugerea;
  • reţea poştală – sistem de organizare şi de resurse de orice fel utilizate de FAN, în special pentru: o colectarea trimiterilor poştale de la punctele de acces; o sortarea la centrul de sortare şi transportul trimiterilor poştale; o distribuirea trimiterilor poştale la adresele indicate pe acestea;
  • servicii de livrare de colete poștale – servicii care implică colectarea, sortarea, transportul și distribuirea coletelor poștale;
  • servicii poştale – servicii destinate publicului, constînd în colectarea, ambalarea, în caz de necesitate, sortarea, transportul trimiterilor poştale şi distribuirea sau înmînarea acestora destinatarilor;
  • subcontractant – persoană fizică sau juridică, înregistrată în calitate de întreprinzător, care asigură colectarea, sortarea, transportul sau distribuirea coletelor poștale pentru furnizorul de servicii de livrare de colete poștale;
  • scrisoare – trimitere poştală închisă în plic prin care se transmit anumite comunicări;
  • sistem informațional destinat prestării serviciilor poștale electronice, Courier Manager – totalitate de resurse şi tehnologii informaționale interdependente, de metode şi de personal din proprietatea FAN COURIER, destinată interacțiunii dintre FAN COURIER, expeditorii, utilizatori, și destinatari  la prestarea serviciilor poștale;
  • termen normativ de distribuire – timp stabilit pentru expedierea trimiterilor poştale de la locul de depunere şi pînă la destinaţie, inclusiv pentru efectuarea operaţiunilor de prelucrare a acestora;
  • trimitere nedistribuită – trimitere poştală, distribuirea (înmînarea) căreia către destinatar din diferite motive nu a fost posibilă şi, din lipsa adresei expeditorului, nu s-a realizat înapoierea ei către expeditor;
  • trimitere nereclamată – trimitere poştală care nu a fost distribuită (predată) destinatarului din cauza nesolicitării sau refuzului de recepţionare a acesteia;
  • utilizator – persoană fizică sau juridică care beneficiază de servicii poştale în calitate de expeditor sau destinatar;

 

II. CONDIȚII GENERALE

2.1. FAN TRANSPORTATION S.R.L. (în cele ce urmează FAN/FAN Courier/FAN TRANSPORTATION) oferă și prestează servicii poștale incluse în sfera serviciului universal și neincluse în sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, în următoarele condiții:

2.2. FAN Courier acceptă doar trimiteri poștale ambalate și etichetate în mod corespunzător de către expeditor, conform bunului ce face obiectul trimiterii poștale, cu un înveliş exterior opac – care să nu permită vizualizarea conţinutului, şi care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului (nume şi prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare, telefon) şi opțional ale expeditorului, mai puțin în cazul serviciului contra ramburs, în cazul căruia și datele expeditorului sunt obligatorii.

2.3. Prin predarea trimiterilor către agentul/personalul FAN Courier, expeditorul este de acord cu termenii și condițiile FAN Courier, din cadrul ofertei comerciale a furnizorului, indiferent daca semnează sau nu documentul de transport (AWB). Expeditorul răspunde de corectitudinea datelor înscrise pe trimiterea poștală, cât și de ambalarea corespunzătoare și etichetarea acestei

Prin predarea trimiterilor către curierul FAN Courier, expeditorul este de-acord cu reguli generale de prestare serviciilor.

2.4. Trimiterile poştale, care fac obiectul serviciilor poştale prestate de către FAN Courier sînt însoţite de blanchete necesare şi facturi de expediţii (AWB). Modul de perfectare a trimiterilor poştale (scrierea adresei, indicarea menţiunilor suplimentare), a blanchetelor şi facturilor de expediţii este stabilit de FAN Courier.

2.5. Expeditorul răspunde de corectitudinea datelor înscrise pe trimitere, cât și de ambalarea corespunzătoare și etichetarea acesteia, conform instrucțiunilor FAN Courier.

2.6. La depunerea unei trimiteri poştale internaţionale, al cărei conţinut trebuie supus controlului vamal, expeditorul completează o declaraţie vamală în care înscrie, pe propria răspundere, detaliat, conţinutul trimiterii în cauză. Orice declaraţie frauduloasă a unei valori superioare valorii reale a conţinutului unei trimiteri este pasibilă de sancţionare conform prevederilor legislaţiei aplicabile.

 

III. CONDIȚII DE ACCEPTARE A COLETELOR

3.1. Condiții de dimensiuni și greutate:

 

Plicuri

Colete

210mm X 297mm (format A4)

 maxim 1kg

60cm X 50cm X 30cm

maxim 30kg

 

3.2. Condiții de ambalare:

Pentru a fi acceptate în rețeaua de expediții FAN Courier, plicurile și coletele trebuie să îndeplinească condițiile stipulate în Ghidul de ambalare, prezentat pe pagina web www.fancourier.md, printre care următoarele condiții de ambalare fiind importante:

  • să fie închise de către expeditor într-un ambalaj intact și opac, care să nu permită vizualizarea conținutului și care să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, precum și modului și duratei transportului;
  • ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii din carton, placaj, lemn, plastic, metal, ambalaje netipizate;
  • să respecte indicațiile de ambalare prezentate mai-jos (sau cele particulare precizate în contractul prestări servicii), și anume:

 

Categorie produs

Tip produs

Ambalaj corespunzator

Mărfuri casante

Sticlărie

Ambalaj din lemn umplut cu polistiren sau alt material protector

Parbrize/ Geamuri

Ambalaj de lemn umplut cu polistiren sau alt material protector

Băuturi/ Lichide îmbuteliate în sticlă

Ambalaj special compartimentat din lemn, umplut cu polistiren sau alt material protector

Tablouri/ Gravuri

Ambalaj de lemn umplut cu polistiren sau alt material protector

Categorie produs

Tip produs

Ambalaj corespunzator

Mărfuri fragile

Piese Auto

Ambalaj de carton presat, umplut cu polistiren sau alt material protector

Echipament electro-casnic

Ambalaj de carton presat, umplut cu polistiren sau alt material protector

Dischete/ Benzi/ CD-uri

Ambalaj de carton sau plastic

Tablouri/ Gravuri

Ambalaj de carton presat umplut cu polistiren si sigilat cu folie protectoare

 

3.3. Trimiterile care conțin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor, utilizând ca umplutură folie cu bule, polisteren antișoc sau alt material care atenuează șocul mecanic și să aibă aplicată inscripția ”FRAGIL”. FAN Courier se obligă să recunoască și să respecte inscripțiile/etichetele aplicate de expeditor și să acorde o atenție specială în manipularea și depozitarea trimiterilor în cauză.

3.4. Toate trimiterile se depun sigilate.

3.5. FAN Courier nu răspunde pentru eventualele pierderi totale sau parțiale, deteriorări, pagube pricinuite persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare de către expeditor.

3.6. Expedițiile nu trebuie să conțină:

  • bunuri care, prin natura lor sau prin modul în care sunt ambalate, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau celorlalte bunuri;
  • ambalaje ce prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, respectiv bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent;
  • bunuri al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie și numai pe o porțiune de parcurs: arme, muniții, droguri, material exploziv/ toxic/ inflamabil;
  • bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport, prin dispoziții legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de artă, antichități, aur, argint, pietre prețioase, produse perisabile, animale vii, etc.

3.7. FAN Courier refuză preluarea plicurilor și coletelor ce conțin bunurile descrise anterior, precum și plicurilor și coletelor care nu respectă condițiile de ambalare FAN Courier.

3.8. De la condițiile expuse, respectiv limite maxime acceptate, se poate deroga doar prin intermediul unor contracte comerciale încheiate, în formă scrisă, între expeditor/integrator și FAN Courier sau între destinatar și FAN Courier, în baza unor oferte individuale negociate (suplimentar ofertei publice).

3.9. FAN Courier furnizează serviciul Ramburs, a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei FAN Courier, a contravalorii bunului care face obiectul expediției înregistrate interne. Preluarea acestor expediții se face numai în condițiile în care expditorul a indicat în mod corect și complet toate datele sale de identificare, precum și dacă expeditorul are încheiat un contract comercial cu FAN Courier.

3.10. Achitarea sumelor de bani către expeditor în cazul serviciului Ramburs având ca obiect trimiteri interne se face exclusiv în Cont Colector (bancar), fără a fi impusă limită de Ramburs.

3.11. Trimiterile poştale contra ramburs se predau destinatarilor după achitarea completă a sumei de ramburs către FAN Courier. Pînă la achitarea sumei de ramburs destinatarul are dreptul să ceară informaţii referitoare la expeditorul trimiteri.

3.12. După ce trimiterea poştală contra ramburs a fost predată destinatarului, aceasta nu poate fi înapoiată, iar suma de ramburs nu se restituie.

3.13. Termenul de returnare a contravalorii trimiterilor interne către expeditor (sumele colectate de la destinatar) este între 24-48 ore (calculate pentru zilele lucrătoare) din momentul livrării.

3.14. Clientul expeditor poate obține Confirmarea de livrare a plicului/ coletului prin accesarea Cabinetului personal din platforma Courier Manager.

3.15. Predarea trimiterii se face la adresa indicată de expeditor, personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea ori la punctul de contact deservit de FAN Courier, personal de către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea, după transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunțe sosirea trimiterii ori la un sistem automat de livrare.

3.16. Documentele de legitimare în baza cărora se eliberează trimiterile poştale destinatarilor  sînt următoarele:

  • buletinul de identitate;
  • paşaportul;
  • permisul de şedere;
  • documentul de călătorie eliberat persoanelor cărora li s-a acordat statutul de refugiat sau protecţie umanitară;
  • permisul de conducere auto.

3.17. Retragerea, modificarea sau corectarea adresei, reexpedierea și returnarea către expeditor a trimiterilor poştale înregistrate se face la cererea expeditorului.

3.18. Retragerea, modificarea sau corectarea adresei, reexpedierea și returnarea către expeditor a trimiterilor poştale înregistrate, în baza cererilor depuse, se efectuează contra plată, conform tarifelor în vigoare aplicate de FAN Courier.

3.19. Preluarea trimiterii se realizează prin curierii FAN Courier:

  • la zi – adresa indicată de expeditor;
  • va urma – de la punctele de acces (oficiile) FAN Courier, inclusiv cele mobile.

3.20. În momentul preluării trimiterilor, acestea se vor cântări, măsura și greutatea ce se vor lua în calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizică și cea volumetrică.

3.21. Formula de calcul pentru greutatea volumetrică este lungime x lățime x înălțime (în cm).

3.22. În depozitul FAN Courier vor fi sortate/cântărite de banda de cartare, iar diferențele constatate vor putea fi refacturate, în conformitate cu clauzele contractuale.

3.23. Fiecare punct de acces și contact deservit de FAN Courier, precum și personalul furnizorului care colectează trimiteri de la adresa expeditorului deține instrumente de măsură corespunzătoare (cântar omologat și certificat metrologic).

3.24. FAN Courier nu va utiliza pe întreaga perioadă în care se află în posesia/detenția expediției, metode de manipulare a expedițiilor care, prin activitatea angajaților săi sau a factorilor externi pot altera, deteriora expediția ori conținutul acesteia.

3.25. De asemenea, FAN Courier nu prestează servicii de deschidere a expediției la livrare, nu va deschide expediția depusă închisă și nu va utiliza metode de manipulare care ar da posibilitatea oricărei persoane de a lua cunoștință de conținutul expediției.

3.26. FAN Courier oferă 2 (două) încercări de livrare și va returna expediția la adresa clientului expeditor cu aplicarea unui tarif egal cu cel serviciului de tur, conform tarifelor indicate în oferta comercială, într- un termen care nu va depăși termenul de livrare al respectivei expediții, dacă aceasta nu a putut fi predată destinatarului din următoarele motive:

  • adresa destinatarului nu există sau la acea adresă nu există nici o construcție unde expediția să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale;
  • destinatarul/persoana autorizată să primească expediția nu a fost găsită la adresa indicată, iar termenul de păstrare la punctul de contact deservit de personal a expirat;
  • destinatarul sau persoana autorizată a refuzat să preia expediția, după caz, primirea expediției, prin confirmare în scris, conform prevederilor legale a primirii trimiterii poștale, în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului Ramburs. ,
  • trimiteri poștale care nu au putut fi distribuite destinatarilor se înapoiază la expirarea termenelor de păstrare agreat individual cu fiecare expeditor, și/sau la cererea expeditorului;

3.27. În cazul în care clientul expeditor refuză premirea returului, expediția se păstrează în depozitul FAN Courier din Chișinău timp de 6 (șase) luni. Dacă în acest timp expeditorul sau destinatarul nu a revendicat expediția, aceasta se va distruge, conform prevederilor legislației în vigoare. Trimiterile poştale se păstrează de FAN Courier, în aşteptarea destinatarului, timp de 15 zile calendaristice pentru trimiterile poştale interne şi timp de 30 de zile calendaristice pentru trimiterile poştale internaţionale, din ziua următoare zilei de sosire a acestora în oficiul FAN Courier.

3.28. FAN Courier garantează livrarea oricărei expediții interne în bune condiții și în deplină confidențialitate, oriunde pe teritoriul Republicii Moldova în termen de maxim  de 10 zile lucrătoare, fară a depăşi 30 (treizeci) zile lucrătoare. Termenii de livrare nu includ sărbătorile oficiale, cazul de forță majoră și cazul fortuit, șiexcepțiiprevăzutedepct.4.3.aCondițiilor.

3.29. În cazul expedițiilor internaționale, termenul de distribuire începe din momentul recepționarii de la expeditor (pentru trimiterile expediate în străinătate) sau din momentul intrării în rețeaua furnizorului (pentru trimiterile livrate din străinătate), însă nu poate depăşi termenul de 60 de zile calendaristice. Termenul de livrare poate fi majorat, în dependența de procedurile necesare, inclusiv celor de preluare a expedițiilor, manipulare, sortare, vămuire și ect.

 

IV. OBLIGAȚIILE FAN COURIER:

4.1. să ridice comenzile în termenul agreat individual cu expeditorii;

4.2. să depoziteze şi să încarce coletele în mijloacele de transport asigurându-le împotriva degradării prin fixare, ancorare, etc., în funcţie de natura fiecăruia în parte, precum şi să asigure securitatea acestora;

4.3. să expedieze în sistem rapid colete în ţară şi mun. Chișinău (expedieri interne) întrun termen de maxim de 10 zile lucrătoare, fară a depăşi 30 (treizeci) zile lucrătoare de la data primirii coletelor, în sistem ”door-to-door” (ușă-la-ușă), cu excepţia următoarelor situaţii:   

  • condiţii meteo nefavorabile indepedente de voinţa FAN Courier (ceaţă, viscol, înzapeziri, ploi abundente, inundaţii, cod galben/portocaliu/roşu, polei, drumuri închise/nepracticabile, etc.);
  • volum mare de comenzi în situaţii deosebite sau perioade aglomerate (Crăciun, Black Friday, Paşte, 1-8 martie sau alte situaţii speciale);
  • AWB-ul nu a fost generat din aplicaţia Courier Manager sau din aplicaţia proprie a expeditorului integrată cu sistemul Courier Manager  FAN Courier.
  • pe AWB a fost completată o greutate incorectă, caz în care expediţia se va recântări şi se va refactura greutatea corectă, fapt ce poate duce la întarzieri în livrare.

4.4. Acordul expeditorului la preluarea comenzii de către FAN Courier în condiţiile anterior menţionate echivalează cu acceptarea de către acesta a riscului de neexecutare a serviciilor în termenul mediu, și, în acest context, se consideră că FAN Courier și-a executat obligația de informare a expeditorului cu privire la riscul, că serviciul solicitat și acceptat:

  • nu poate atinge rezultatul prevăzut sau avut în vedere de către expeditor/utilizator;
  • poate prejudicia alte interese ale expeditorului/utilizatorilor; sau
  • ar putea să devină mai costisitor sau să ia mai mult timp decât expeditor/utilizator se aștepta în mod rezonabil.

4.5. să ia în primire colete şi plicuri în vederea efectuării serviciilor doar dacă au documentele de transport (AWB-uri) emise de expeditor prin intermediul aplicaţiei Courier Manager, sau din site-ul sau aplicaţia proprie a expeditorului realizată prin integrarea cu sistemul FAN Courier;

4.6. să informeze expeditorul cu privire la faptul că expediţiile cu adrese greşite sau refuzate de destinatar (refuz plată transport, refuz ramburs, etc.) sunt depozitate în vederea redirecţionării timp de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare, mai puţin în cazul expedierilor cu status refuz primire când returul se va efectua imediat, cu menţiunea că plata returului se va achita de către expeditorul iniţial;

4.7. dacă la destinaţie expediţia prezintă urme de deteriorare la exterior, reprezentantul FAN Courier are obligaţia de a asista la recepţia mărfii şi, dacă este cazul, să întocmească un Proces verbal de constatare.

 

V. DREPTURILE FAN COURIER:

5.1. dacă la destinaţie expediţia nu prezintă urme de deterioare la exterior, reprezentantul FAN Courier va preda expediţia;

5.2. nu răspunde de eventualele lipsuri din interiorul expediţiilor în cazul în care marfa a fost predată în aceleaşi condiţii cu cele de la ridicare;

5.3. îşi rezervă dreptul de a nu livra expediţia dacă destinatarul refuză să prezinte un act personal de identitate, valid;

5.4. în cazul serviciului ”Restituire” și/sau ”Retur”, FAN Courier nu răspunde de conţinutul expediţiei restituite și/sau returnate;,

5.5. în vederea confirmării identităţii, FAN Courier poate solicita destinatarului prezentarea unui act personal de identitate, valid;

5.6. să fie exonerat de răspundere în situaţia în care trimiterea a fost primită fără obiecţii de către destinatar;

5.7. Alte drepturi prevăzute de legislație aplicabilă.,

5.8. FAN Courier în calitate de Furnizorul de servicii de livrare de colete poștale are dreptul de a încheia contracte având ca obiect prestarea de către terți a unor operațiuni de colectare, sortare, transport sau distribuire a coletelor poștale. În cazul colectării, sortării, transportului sau distribuirii coletelor poștale, aceste operațiuni se realizaează în numele și pe seama FAN Courier, de către un subcontractant, pe baza unui contract încheiat în formă scrisă cu acesta.

5.9. FAN Courier în cazul furnizării serviciilor de livrare de colete poștale prin intermediul oricărui subcontractant care exercită operațiuni de colectare, sortare, transport sau distribuire a coletelor poștale în numele și pe seama sa răspunde față de utilizatori pentru prestarea serviciului poștal în cauză.,

 

VI. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE UTILIZATORILOR DE SERVICII POŞTALE

6.1. Orice trimitere poştală aparţine expeditorului atît timp cît nu a fost distribuită destinatarului, cu excepţia cazului în care trimiterea a fost reţinută sau distrusă conform prevederilor legislaţiei ţării de origine sau de destinaţie, precum şi ţării de tranzit.

6.2. Expeditorul trimiterii poştale are dreptul, în temeiul cererii depuse în scris, contra unei taxe şi cu anexarea bonului de plată a trimiterii poştale expediate şi a copiei documentului de legitimare prevăzut la pct. 3.15, să dea următoarele dispoziţii: 1) să retragă trimiterea poştală; 2) să readreseze trimiterea poştală sau achitarea mandatului poştal altei persoane şi pe altă adresă, sau să ceară distribuirea trimiterii către acelaşi destinatar, dar pe o altă adresă; 3) să prelungească termenul de păstrare a trimiterii poştale la unitatea poştală de destinaţie conform pct. 3.27.  4) să mandateze furnizorul de servicii poștale să perceapă de la destinatar suma de ramburs pentru trimiterile cu valoare declarată care au fost depuse fără menţiunea „Ramburs”; 5) să contramandeze sau să modifice suma de ramburs;

6.3. Destinatarul trimiterii poştale are dreptul, în temeiul cererii depuse în scris, contra unei taxe, să dea următoarele dispoziţii privind: 1) prelungirea termenului de păstrare a trimiterilor poştale sosite în adresa sa, conform pct. 3.27; 2) distribuirea sau expedierea trimiterilor poştale care vor sosi pe adresa sa, pe altă adresă sau pe adresa altui destinatar pe un termen de trei luni de la data depunerii cererii; 

6.4. Destinatarul are dreptul să refuze primirea trimiterii sosite pe adresa sa.

 

VII. RESPONSABILITATEA FAN COURIER

7.1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor privind prestarea serviciilor, FAN Courier poartă răspundere materială faţă de utilizatorii serviciilor poştale conform legislației în vigoare.

7.2. FAN Courier este responsabil pentru trimiterile poștale naționale în conformitate  cu prevederile Legii comunicaţiilor poştale nr. 36 din 17 martie 2016, Hotărîrea Guvernului Nr. 1457 din 30-12-2016 pentru aprobarea Regulilor privind prestarea serviciilor poştale (HG 1457/2016);

7.3. FAN Courier este responsabil pentru trimiterile poștale internaționale în conformitate cu prevederile tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte, inclusiv cu obligațiile care rezultă din Convenţia pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian internaţional, semnată la Montreal la 28 mai 1999, Convenţia relativă la contractul de transport internațional al mărfurilor pe șosele, semnată la Geneva la 19 mai 1956 și Legea comunicațiilor poștale.

7.4. FAN Courier în calitate de furnizor de servicii poștale nu poartă răspundere în cazurile:

  • în care nu poate oferi informații asupra trimiterilor poştale ca urmare a distrugerii documentelor de serviciu în urma producerii unui caz de forţă majoră;,
  • în care paguba a fost determinată de eroarea sau neglijenţa expeditorului sau rezultă din natura conţinutului trimiterii;
  • în care trimiterile poştale, al căror conţinut cade sub interdicţiile şi aceste trimiteri au fost sechestrate sau distruse;
  • de reţinere a trimiterii poştale în virtutea legislaţiei ţării de destinaţie, conform notificării administraţiei poştale a acestei ţări;
  • declarării frauduloase a unei valori exagerate faţă de valoarea reală a conţinutului trimiterilor cu valoare declarată;
  • în care nedistribuirea ori distribuirea cu întîrziere a trimiterilor poştale are loc din vina destinatarului, cum ar fi: destinatarul nu s-a prezentat la oficiul FAN Courier urmare a avizării acestuia;
  • în care expeditorul nu a înaintat nici o reclamaţie în termen de 6 luni, începînd cu a doua zi din data depunerii trimiterii poștale în unitatea poştală.,

7.5. FAN Courier în calitate de furnizorul de servicii poştale nu îşi asumă nici o răspundere cu privire la declaraţiile vamale, indiferent sub ce formă ar fi făcute, şi de deciziile luate de către serviciile vamale în legătură cu verificarea trimiterilor supuse controlului vamal

 

VIII. MECANISMUL DE SOLUȚIONARE A RECLAMAȚIILOR PRIMITE DE LA UTILIZATORI

8.1. FAN Courier a stabilit un mecanism de soluționare a reclamațiilor simplu, transparent și accesibil, în special în ceea ce privește furtul, pierderea, distrugerea parțială, totala sau deteriorarea trimiterilor poștale, precum și nerespectarea condițiilor de calitate a serviciilor (termene de livrare, de returnare etc,). Procedurile permit soluționarea echitabilă și prompta a reclamațiilor precum și un sistem adecvat de rambursare sau compensare.

8.2. Termenul de introducere a reclamației prealabile adresate FAN Courier în calitate de  furnizor de servicii poștale este de 30 de zile, și se calculează de la data depunerii trimiterii poștale. Pentru serviciile poştale prestate de către FAN Courier, în baza contractului individual, termenul de depunere a reclamaţiilor se stabileşte prin contract încheiat între FAN Courier şi utilizator, dar nu poate fi mai mic de 30 de zile, şi se calculează de la data depunerii trimiterii poştale

8.3. FAN Courier, în calitate de furnizor de servicii poștale examinează şi răspunde la reclamaţiile utilizatorilor în cel mai scurt timp posibil, care nu trebuie să depăşească 30 de zile de la data depunerii reclamaţiei pentru trimiterile poştale interne, iar pentru trimiterile poştale internaţionale – termenul stabilit prin tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte.,,,

8.4. Expeditorul sau destinatarul nemulțumit de serviciile oferite (neprestarea serviciului ori prestarea necorespunzătoare a serviciului poștal) poate formula o reclamație scrisa prin depunere personală la oricare dintre locațiile FAN Courier, prin e-mail pe adresa customer@fancourier.md, telefon 14 455 sau o poate trimite în plic, recomandat prin intermediul serviciului poştal cu Confirmare de recepționare, la adresa: mun.Chișinău, str.Industrială 75, în atenția departamentului Relații cu Clienții; 

8.5. În vederea soluţionării reclamaţiei, utilizatorul reclamant va trebui să descrie în cuprinsul reclamaţiei pe care o înaintează evenimentul (fapte, acte şi cauze) aferent reclamaţiei, să îşi formuleze pretenţiile, modalitatea de plată aleasă în cazul despăgubirii şi informaţiile necesare transmiterii despăgubirilor, precum și datele de contact (în situaţia în care reclamaţia se va dovedi întemeiată să poată fi contactat reclamantul), să anexeze la reclamaţie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte şi complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie AWB, a documentului care atestă plata serviciului poştal, a facturii emise de către furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii poştale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poştale, copie a procesului verbal de constatare etc.) şi să pună la dispoziţie orice alte date și informaţii ce ar putea fi utile soluţionării reclamaţiei.

8.6. Reclamația se analizează și se soluționează individual, pentru fiecare trimitere poștală în parte.

8.7. Departamentul Relații cu Clienții înregistrează fiecare reclamație și confirma reclamantului primirea acesteia în funcție de modul cum a fost primita, astfel: prin eliberarea/înmânarea unui număr de înregistrare în cazul reclamaţiilor depuse personal, telefonic (SMS), prin e-mail, daca reclamantul face publica adresa sa de e-mail sau solicită acest lucru, prin completarea corespunzătoare și semnarea confirmării de primire în cazul reclamației scrise și expediată în plic prin intermediul serviciului confirmare de primire, respectiv prin adresa de răspuns în cazul reclamației primite prin intermediul oricărui serviciu postal distinct de serviciul Confirmare de primire; atunci când exista o solicitare expresă în acest sens din partea reclamantului cu privire la modalitatea de confirmare a reclamației, se va ține seama de solicitarea acestuia.

8.8. Orice reclamație se va înregistra în “Registrul Electronic de Reclamații” iar expeditorul va fi despăgubit în funcție de tipul serviciului ales, cu valoare declarată sau nedeclarată, în conformitate cu dispozițiile Legii comunicaţiilor poştale nr. 36 din 17.03.2016, în special, termenul de depunere a reclamației și termenul de soluționare a acesteia se stabilesc prin contractul încheiat între FAN și utilizator, în orice caz termenul de depunere a reclamației constituie 30 de zile, care se calculează de la data depunerii trimiterii poștale. Termenul de soluționare a reclamației nu va depăși 30 de zile de la data depunerii reclamației.

8.9. Dacă reclamația este întemeiată, despăgubirea se acordă cash (în numerar) la cea mai apropiată locație FAN Courier, prin mandat poștal sau prin virament bancar, dacă expeditorul este persoana fizică, iar dacă expeditorul este persoană juridica, despăgubirea se va acorda prin ordin de plată sau prin compensare. Reclamația se va considera întemeiată daca potrivit dispozițiilor legale și prevederilor acestui document, FAN Courier este obligat să acorde despăgubiri.

8.10. În cazul unui serviciu poștal prestat de mai mulți furnizori, furnizorul care a predat trimiterea poștală este obligat să transmită reclamațiile primite, spre soluționare, furnizorului care a preluat trimiterea poștală respectivă.

8.11. FAN TRANSPORTATION S.R.L. răspunde, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, pentru trimiterile poştale interne, astfel:

  • cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
  • cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;
  • cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu contra ramburs;

8.12. În cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, în afara despăgubirilor menţionate mai sus, se restituie şi tarifele încasate la depunerea trimiterii poştale.

8.13. FAN TRANSPORTATION S.R.L. răspunde pentru trimiterile poştale interne, în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, după cum urmează:

  • cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată ori cu cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru trimiterile poştale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;
  • cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parţială, distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;

8.14. În cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu contra ramburs, FAN TRANSPORTATION S.R.L. răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, în cazul în care rambursul a fost încasat parțial de la destinatar.

8.15. În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate. În situaţia neefectuării prestaţiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poştale, nominalizate de expeditor prin indicaţii speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar faţă de tariful aplicabil pentru serviciul poştal standard.

8.16. La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobândă legala penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.

8.17. Pierderea completa a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.

8.18. În cazul în care reclamaţia adresată furnizorului de servicii poştale FAN TRANSPORTATION S.R.L. răspunde a fost soluţionată în mod satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale, utilizatorul în cauză poate înainta, în termen de un an de la data depunerii trimiterii poştale, o plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având acelaşi obiect a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.

8.19. În următoarele cazuri FAN Courier este exonerat de răspundere:

  • paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
  • utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor poştale (de exemplu registratura)
  • trimiterea a fost primită fără obiecţii de către destinatar, cu excepţia reclamaţiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parţială a conţinutului trimiterii poştale;
  • paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excepţia tarifului de asigurare.,,
  • reclamații cu privire la calitatea conținutului, care urmează a fi adresate expeditorului;

8.20. FAN TRANSPORTATION S.R.L. răspunde pentru trimiterile poştale internaţionale în conformitate cu prevederile referitoare la răspunderea (despăgubirea) aplicabilă trimiterilor poștale interne ante-menţionate.

 

IX. POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

9.1. FAN Courier cunoaște importanța datelor cu caracter personal și se angajează să protejeze confidențialitatea și securitatea acestora.

9.2. Conform prevderilor Legii Nr. 133 din 07.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal, ”FAN TRANSPORTATION” SRL administrează, în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele cu caracter personal furnizate în contextul vizitării site-ului și achiziționării serviciilor ”FAN TRANSPORTATION” SRL sub sigla ”FAN Courier”.

9.3. Scopurile pentru care colectăm și prelucrăm datele cu caracter personal:

  • administrarea, îmbunătățirea și realizarea serviciilor furnizate de siteul www.fancourier.md;
  • activități comerciale de vânzări servicii, cuprinzând realizare, administrare și dezvoltare vânzări de servicii pe site-ul www.fancourier.md, administrarea conturilor clienților, cercetare/studii de piață, statistică;
  • reclamă, marketing și publicitate, activități de promovare a serviciilor FAN Courier, desfășurarea campaniilor promoționale, transmiterea de newslettere (buletine informative), de urmărire și monitorizare a vânzărilor de servicii și comportamentului consumatorului;
  • activități de post-vânzări, cuprinzând servicii de relații cu clienții, informarea utilizatorilor/clienților privind evaluarea serviciilor oferite (inclusiv evaluarea serviciilor pe site-ul www.fancourier.md), îmbunătățirea calității serviciilor de reparații și întreținere a produselor comercializate prin activitatea desfășurată în cadrul serviciului Call Center; efectuarea intervenției de service, înlocuiri de produse;
  • în scop probatoriu în legătură cu activitățile de mai-sus și de arhivare.

9.4. Orice persoană fizică poate exercita următoarele drepturi:

  • de a fi informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • de a avea acces la datele cu caracter personal;
  • de rectificare a datelor cu caracter personal;
  • de a șterge (”dreptul de a fi uitat”) a datelor personale;
  • de a obține restricționarea prelucrării;
  • la portabilitatea datelor;
  • de a se opune prelucrării datelor personale și de a solicita rectificarea, actualizarea ori ștergerea datelor în condițiilor legislației în vigoare, în cazul datelor cu caracter personal prelucrare pentru scopuri de marketing direct, acest drept poate fi exercitat oricând, în mod gratuit și fără justificare;
  • de a nu fi supus unei decizii individuale cu caracter automat, inclusiv crearea de profiluri;
  • de a depune o plângere la Autoritatea de supraveghere – Centrul Național pentru Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal (www.datepersonale.md);
  • de a se adresa justiției în cazul în care s-au constatat încălcările legislației în materie.

9.5. Aceste drepturi se pot exercita trimițând e-mail către ”FAN TRANSPORTATION” SRL prin accesarea formularului la e-mail-ul customer@fancourier.md sau la adresa de poștă: mun. Chișinău, str. Industrială 75.

9.6. Pentru datele declarate în cadrul serviciului Call Center, durata prelucrării datelor este de 3 ani, ca regulă, sau până la exercitarea dreptului de opoziție. De asemenea, FAN Courier poate stoca datele cu caracter personal pe o astfel de durată mai îndelungată, în scop probatoriu și de arhivare.

 

X. UTILIZARE COOKIES PE WEB FANCOURIER.MD

10.1. FAN Courier prelucrează doar cookie-urile: pe sesiune și fixe. Cele din urmă sunt fișiere temporare ce rămân în terminalul utilizatorului până la terminarea sesiunii sau la închiderea aplicației (browserului). Cookie-urile în sine nu solicită și nu sunt alăturate altor informații adiționale care ar putea duce la identificarea în mod rezonabil a vizitatorilor. La terminarea sesiunii de internet, modulele cookie sunt șterse automat.

10.2. Utilizarea cookie-urilor și ale altor tehnologii similare de urmărire servește – în funcție de categoria cookie-ului, respectiv a altor tehnologii similare – următoarelor scopuri:

  • Necesare din punct de vedere tehnic: cookie-uri și tehnologii similare în lipsa cărora nu veți putea utiliza serviciile FAN Courier;
  • Preferințe: preferințele reale sau presupuse ale consumatorului de servicii poștale. Aveți posibilitatea de a șterge cooke-urile pentru a nu vi se analiza preferințele;
  • Statistică: generarea unor statistici anonime despre utilizarea serviciilor FAN Courier cu scopul de a le modela în funcție de necesități.
  • Marketing: afișarea unui conținut de publicitate potrivit care se bazează pe comportamentul vizitatorului de utilizare. Utilizatorul platformei are posibilitatea de a șterge cookie-urile acceptate sau instalate pe dispozitivul utilizatorului.,

10.3. Mai multe informații privind utilizarea unor cookie-uri sunt disponibile pe pagina web https://www.fancourier.md/politica-cookie/

10.4. Baza juridică pentru utilizarea unor cookie-uri de preferințe, statistici și de marketing și pentru utilizarea unor tehnologii similare o constituie consimțământul utilizatorului web portalului, dat în conformitate cu articolul 5 alineatul (1) din Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.

10.5. Baza juridică pentru utilizarea unor cookie-uri și tehnologii similare necesare din punct de vedere tehnic o constituie articolul 5 alineatul (5) litera a) din Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, adică prelucrarea datelor utilizatorului, pentru a pune la dispoziție serviciile FAN Courier în cursul inițierii, respectiv derulării contractului.

 

XI. DISPOZIȚII FINALE

11.1. Aceste reguli, cât şi prestarea serviciilor de către FAN Courier sunt reglementate de legislaţia în vigoare a Republicii Moldova, Legea comunicaţiilor poştale nr. 36 din 17 martie 2016, Hotărîrea Guvernului Nr. 1457 din 30-12-2016 pentru aprobarea Regulilor privind prestarea serviciilor poştale (HG 1457/2016);

11.2. Afișarea de către FAN Courier a prezentelor condiții generale presupune obligativitatea Clientului/Utilizatorului de a le citi. Se considera ca Client/Utilizator/Expeditor/Destinatar care a achiziționat serviciul  la FAN Courier a luat la cunoștința despre conținutul acestor condiții si el nu va mai putea invoca ulterior necunoașterea lor sau lipsa de informare.

11.3. Dacă nu este convenit altfel, informaţia şi orice programe computerizate, softwareul, necesare pentru prestarea serviciilor FAN Courier şi folosite pe pagina web https://www.fancourier.md/ şi respectiv drepturile de autor şi economice asupra acestora în calitate de proprietate intelectuală aparţin FAN Courier sau furnizorilor acesteia.

11.4. Toate litigiile, apărute în legătură cu acest Reguli, şi prestarea serviciilor FAN Courier, se soluţionează prin negocieri sau în instanţele de judecată ale Republicii Moldova, dacă FAN Courier nu va indica altceva.

11.5. Conform limitărilor, stabilite în aceste Reguli de prestare a serviciilor, FAN Courier poartă răspundere numai pentru daune directe, cauzate real sau ca urmare a neexecutării reale a obligațiilor FAN Courier în cadrul prestării de către noi a serviciilor, în limitele stabilite de legislație, și prezente Reguli.

11.6. În cazul în care o clauză sau o parte din prezente Condiții va fi declarată nulă, clauzele rămase valabile vor continua să-şi producă efecte.

11.7. Dacă vor apărea reclamații în legătură cu neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligațiilor a companiei FAN Courier prevăzute în prezente Termeni și Condiții, ei se vor soluționa în baza negocierilor, ori în ordinea pretențiilor. Orice reclamație cu privire la serviciul achiziționat se va face în scris, în termen de maximum de 30 zile de la data producerii evenimentului reclamat. Termenul pentru a răspunde la pretenţia înaintată este de 30 zile calendaristice.,,,

11.8. Toate litigiile, apărute în legătură cu aceste Termeni și Condiții, şi prestarea serviciilor FAN Courier, se soluţionează în instanţele de judecată competente ale Republicii Moldova.

11.9. FAN Courier poate la discreția proprie să modifice unilateral prezente Reguli, cu notificarea utilizatorilor, prin e-mail, scrisori, publicații pe site-ul web al companiei, și prin rețelele sociale.

FAN TRANSPORTATION SRL    

Cod fiscal: IDNO 1021600025816    

Cod TVA: 0210786

Adresa sediu social:  MD-2037, Str. Industrială 75, mun. Chisinau, Republica Moldova

E-mail: office@fancourier.md

Call Centru FAN Courier: 14455 sau 068 66 7777